Chicago
2006.03.24. 22:18
1929, Chicago. Roxie Hart, a kóristalány a rivaldafényre vágyik: arról ábrándozik, hogy egy napon ő is a revüsztár, Velma Kelly nyomába léphet.
Chicago
Roxie Hart...................Bodnár Vivien Velma Kelly.....................Xantus Barbara Billy Flynn..........................Szomor György Amos Hart...............................Juhász Illés Mama Morton.........................Zakariás Éva Mary Sunshine....................Brunner Márta Liz...............................Csizmadia Ildikó Annie.......................Váradi Eszter Sára June.........................Szántó Szandra mv. Palla Szabina mv. Hunyák.............................Jónás Andi mv. Mona............................Szűcs Krisztina mv. Konferanszié...............................Keller János Fogarty őrmester...........................Vári János Aaron......................................Bata János Pokolravaló Kitty...................Szűcs Kata mv. Fred Casely.............Budaházy Árpád Újságíró...........Gulyás Sándor
valamint a Vörösmarty Színház tánckara
Rendező: Szurdi Miklós
Chicago
1929, Chicago. Roxie Hart, a kóristalány a rivaldafényre vágyik: arról ábrándozik, hogy egy napon ő is a revüsztár, Velma Kelly nyomába léphet. Ez hamar sikerül is neki, ugyanis amikor Velma kettős gyilkosság miatt börtönbe kerül, Roxie is ott találja magát, szintén gyilkosság miatt: Velma a férjét és annak szeretőjét, Roxi pedig a hűtlen szeretőjét teszi el láb alól - ahogy az már a húszas évek Chicagójában szokás.
A híres sztárügyvéd, Billy Flynn Velma után Roxie esetét is elvállalja: most Roxie ügyéből kreál szenzációt. Így a lány végül eléri, amit akart: sztár lesz, az újságok szalagcímei csak vele foglalkoznak, Velma nem kis bosszúságára. A lányok, miközben ellenfelekké válnak, hamar rájönnek arra,, hogy csak addig szerepelhetnek az újságok címlapján, míg valaki egy véresebb (és az újdonság erejével ható) gyilkosságot el nem követ... Flynn a szokásos jogi csűrésekkel-csavarásokkal mindkettőjükről lemossa a sarat: győz az igazságtalanság. A két kis táncosnő szövetkezik, és közös karriert futnak be, az akasztófára pedig a Morton mama által vezetett női börtön férjgyilkos lakói közül az egyetlen ártatlan kerül: a cigány asszony, Hunyák, aki csak annyit tud angolul: „nem bűnös...”
A Chicago előélete
A Chicago alapötletét Maurine Dallas Watkins, a Chicago Tribune törvényszéki tudósítójának férjgyilkos asszonyokról szóló darabja adta: a The Brave Little Woman című színmű a heves sajtóérdeklődést kiváltó Cook County-perek alapján született a húszas években. Az 1926-os bemutatót jól fogadta a kritika és a közönség, így nem meglepő, hogy hamarosan film is készült belőle: 1927-ben egy némafilm Chicago címmel, majd 1942-ben a Roxie Hart Ginger Rogers főszereplésével.
A téma remekül passzolt Kander és Ebb csípős, cinikus stílusához, dalaihoz - Fosse sajátos színházszemlélete pedig lehetőséget nyújtott ahhoz, hogy hárman együtt valami nagyot alkossanak: egy fergetegesen megkoreografált revüt az igazságszolgáltatás korrumpálhatóságáról, a média által manipulált közönségről, a hírhedtség és a híresség közötti határvonal elmosódásáról.
A siker
A Chicago már megszületésekor is nagy siker volt, de igazából két évtized múlva lett igazán népszerű. A megfilmesítési jogokat is 1994-ben vásárolta meg a Miramax, és maga Bob Fosse szerette volna filmre vinni. A főszerepekért a legnagyobb sztárok álltak sorba, és Fosse halála után a rendezői székért is nagy versengés indult - végül a színházi és televíziós műfajban is jártas Rob Marshall koreográfus-rendező dirigálhatta a 2002-es filmet, amely 2003-ban 6 Oscart hozott az alkotóknak. A sikerben jelentős részt vállalt a két főszereplő színésznő, Renée Zellweger és Catherine Zeta-Jones.
forrás: www.vorosmartyszinhaz.hu
|